Uppdrag; Tinnie Richter AB med nio McDonald´s-restauranger i södra Sverige ska vara den bästa arbetsplatsen för unga att utvecklas med, arbeta för och förstås stanna på. Forzas mission var att bygga ett starkt team som tillsammans växer en stark företagskultur.
McDonald´s
“Jag har aldrig blivit så utmanad i mitt ledarskap och hur jag är som människa på någon utbildning innan. Detta gör det mycket enklare för mig att utvecklas och se mig själv utifrån på ett helt annat sätt. Detta är ett program jag verkligen kan rekommendera!”
Kulturambassadör
Upplägg
Efter nulägesanalys specialdesignade Forza tillsammans med ledningen ett kulturambassadörsprogram i syfte att stärka företagskulturen och skapa en grund för medarbetarna att fortsätta växa som individer och ledare. Idén var att göra en kulturresa med fokus på ett starkt team av kulturambassadörer. Kulturambassadörerna, bestående av både ledningsgrupp, utvalda chefer och medarbetare definierade förändringen de önskade se, med tydliga mål kring önskade beteendeförändringar. I satsningen varvades kunskap, metoder, insikter och konkreta verktyg som grund för kulturambassadörerna att äga och driva förändringen, med ledningsgruppen i ryggen. Enkla och kraftfulla lösningar implementeras för att stärka företagskulturen på restaurangerna genom ett engagerat ledarskap och genom kontinuerlig uppföljning.